Friday, November 18, 2011

Senang bersama,Susah sorrylah nak bersama-sama .

Lepas 19 tahun hidup senang bersama-sama lastly bercerai jugak pada tahun yang ke 20 :-)
Ouhh,manisnye percintaan macam tuu. Mase senang je nak bersama-sama,bile dah jatuh muflis senang je angkat kaki keluar dari rumahh. Kenape sampai macam tuu sekali. Perlu ke kemewahan dah kekayaan dunia yang dikejar. Sadisnya sebab masih ade manusia yang macam tuu. Entry nie story I tentang pengalaman orang-orang sekeliling I yang selama nie dah cukup menderita dan terseksa. Bila wujud lagi manusia yang takde langsung nilai-nilai keperimanusiaan dalam diri die inilah yang terjadi. Sungguh I benci !
The secret to have a good marriage life is to understand that marriage must be total,it must be permanent,it must be equal (^_^)
                         - Anonymous-
Dulu mase time benikah,janji sehidup semati. Sekarang,half jalan jer dah tinggal-tinggal. 
Lupa ke dengan semua janji yang penah buat dulu. Sehidup semati. Segalanya nak diharungi bersama-sama. Lautan api dinikmati bersama.*ade ke ? Maybe nie dugaan dari Allah. Nak menguji sekuat mane janji yang pernah termeterai dulu.  Sekukuh mana ingatan manusia and sekuat mane janji itu akan tetap menjadi pegangan. Lemahnya kite bile janji yang dibuat dimungkiri macam tuu je. Allah mengajar hambanya menjadi hamba yang berpegang pada janji. Tapi kenapa semua jadi macam nie.
Remember kat mane sekalipun tempat kite,kite tetap berpijak di bumi Allah.

Marriage lets you annoy someone special for the rest of your life :-)

What's the reason ? Why must forget ? Why don't you remember ?

Time senang dulu,holiday sana-sini,shopping merata alam,makan mewah-mewah,handphone tak cukup tangan,siap tuka-tuka lagi. Tuu semua,keinginan siape? Untuk siape semua yang dikorbankan? Untuk anak dan isteri tercinta. Hanya untuk memenuhi kehendak dan kemahuan anak isteri. Tak mahu dikatakan seorang lelaki yang tak bertannggungjawab. Then,semuanya dilakukan demi membahagiakan family yang tercinta.Tapi,kenape mesti lupa ?

Actually,I tak tau dah nak cakap ape. Sedih dengan kisah hidup seorang ayah membe I yang ditinggalkan isterinya sebab condition ayah dia yang dah tak berapa stabil. Dulu,semua yang Ibu and adik-adik membe I nie nak,semua ayah dia akan tunaikan. Tak kesahlah dalam keadaan tersedak macam mane pun. Means macam ayah die nie terlalu memanjakan sangat diorang nie. Now,hutang keliling ceti semua keja-keja. Anak bini pulak lari mintak cerai. Ouhh,kejamnya dunia. Sanggup Ibu dia buat macam tuu kat ayah dia. Time senanbg dulu tak nak lari pulak ? Haish laa. Kadang-kadang I jijik dengan perempuan macam nie,takde perasaan langsung buat suami sendiri macam tuu.  
 

No comments:

Post a Comment